</frame> 19822013
Zespół Szkół Sportowych  im. Olimpijczyków Śląskich w Mysłowicach
            ODŚWIEŻ STRONĘ

Piękne tradycje Beskidu Śląskiego. Wycieczka SKKT.
28 września 2014

28 września (niedziela) spotkaliśmy się o godz. 8.00 w Mysłowicach ul.Powstańców, rejon stacji PKP, Poczty Głównej. Przejechaliśmy autokarem na trasie Mysłowice, Wisła, Przełęcz Kubalonka, Szarcula. Stąd rozpoczęliśmy wędrówkę pieszą czerwonym szlakiem do schroniska na Stecówce. Tu od godz. 12.00 odbył się „rozsód owiec”, kierowany przez bacę Henryka Kukuczkę. Rozsód owiec kończy letni wypas owiec na góralskich pastwiskach. Jak nakazuje tradycja, na świętego Michała (29.09) następuje rozsód owieczek, które schodzą z hal do wioski, a tam bacowie rozliczają się z gazdami i pasterzami po 5-ciomiesięcznym wypasie. Impreza trwała około 2 godzin. Była góralska kapela, regionalne dania z baraniny i pyszne kołacze. Potem przeszliśmy trasę Stecówka – Gańczorka (909m n.p.m.) – Koczy Zamek. Wróciliśmy do Mysłowic późnym wieczorem.

Na kolejną wycieczkę (Kraków listopadową porą) zapraszają p.Danuta Piasecka i p.Justyna Wojak